Potrivit Companiei Naționale Administrația Porturilor Maritime SA Constanța, contractul semnat cu firma românească, marți, prevede dezeșuarea și ranfluarea navei Queen Hind, dar și scoaterea și neutralizarea încărcăturii din interiorul navei. Valoarea contractului este de 19.150.000 lei, durata acestuia fiind de 35 zile de la semnare, a anunțat Administrație Porturilor Maritime printr-un comunicat de presă.
Sursa citată a mai precizat că durata contractului va putea fi prelungită doar dacă operațiunile nu pot fi realizate din cauza condițiilor meteorologice nefavorabile sau a restricțiilor impuse de Căpitănie sau alte autorități relevante.
Administrația Porturilor Maritime a organizat o procedură de selecție, începută pe 31 decembrie 2019, după ce a constatat că nu are capacitatea necesară de a scoate cu echipamentele proprii nava eșuată în Portul Midia.
La procedura de selecție, Administrația Porturilor Maritime a invitat nouă companii din țară și străinătate și doar trei dintre ele au depus oferte.
Nava sub pavilion Palau care avea la bord 14.600 de oi s-a răsturnat în Portul Midia în 24 noiembrie 2019. În final, autoritățile au reușit să salveze doar 254 de animale. După producerea tragediei, mai multe organizații internaționale de protecție a animalelor au protestat față de exportul de animale vii, iar subiectul a făcut înconjurul presei internaționale, fiind dezbătut și în Parlamentul European.